Зареждане на автоклиматик

Автоклиматиците са разработени за да охлаждат купето на колите през лятото и стават широкоразпространени късния 20 век. Автоклиматиците използват значима енергия, която от друга страна се компенсира от съпротивлението, което се избягва при затворени прозорци. Много дебати е имало през времето относно разхода на гориво с включен климатик. Фактори като съпротивление на на вятъра, аеродинамика, мощност на двигателя и тегло трябва да се вземат в предвид, когато се изчислява разходът на автомобила при включен и изключен автоклиматик. Охладителната система на автомобила също работи повече, поради отделената топлина от радиатора на автоклиматика, която също трябва да охлади. Повечето автомобилни охладителни системи се използват в комбинация на отделната отоплителна система на автомобила и като всички други климатици имат компресор, задвижван чрез ремък от коляновия вал на автомобила. Компресорът на автоклиматика вдига голямо налягане на охлаждащия газ (фреон). Фреонът под голямо налягане се освобождава в монтиран в купето радиатор и както повечето газове при разширяване се охлажда. През охладения радиатор преминава струя въздух, Зареждане на автоклиматикохлажда се от радиатора и навлиза в купето. Когато автоклиматикът отслабне най-вероятно има пропуск и изпуска фреон. Тогава се налага диагностика и евентуален ремонт на автоклиматика. Автоклиматика може да бъде проверен за пропуск на фреон чрез вкарване на оцветител в системата. Когато пропускът е открит автоклиматика се ремонтира. Зареждане на автоклиматиците трябва да се прави при изправна система. Често по-старите автомобили изпускат малко фреон и трябва да се дозареждат през една-две години. Компресорът на всеки автоклиматик има външна семеринга, която се смазва от маслото в системата при работа. При някои автомобили е възможно изпускането на фреон да бъде избегнато, ако климатика се включва профилактично и зимата. Старите автоклиматици са разработени за фреон R12, който е вреден за озоновия слой, затова от няколко години, съгласно новите директиви на европейския съюз, при зареждане на автоклиматици той се подменя с фреон R134A, който е безопасен за околната среда. Тъй като двата вида фреони са несъвместими при зареждане на автоклиматици, първо се събира стария фреон, системата се прочиства, понеже той работи с минерално масло и се зарежда с новия фреон R134A, който работи със синтетично масло.